Subject: FW: FW: Riigitee nr 11102 Maardu mõisa tee 42 loata rajatud ja kasutusel olev mahasõit
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 19 Mar 2025 09:57:41 +0200

Ter.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: YARDON GRUPP <[email-masked]>
Sent: Wednesday, March 19, 2025 9:55 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Re: FW: Riigitee nr 11102 Maardu mõisa tee 42 loata rajatud ja 
kasutusel olev mahasõit

Tere Merike Joonsaar

Tänan Teid teabe eest! Olen saatnud joonise muinsuskaitseametisse, kus 
märkisin saabumise umbes samasse kohta, mis on lepingujärgselt kirjale 
lisatud (lisan joonise kirjale), kuid selles kohas on meil kaitsevöönd. 
Pakkusin ka arheoloogilisi väljakaevamisi omal kulul, kuid komisjon andis 
vastuse, mille lisan ka kirjale.
Tavaliselt peame juurdepääsu krundile kasutama ainult tööhooajal aprillist 
oktoobrini.
Poolhaagisega (mitte iga päev) plaanime krundile siseneda keskmiselt 2-5 
korda päevas, võib-olla vähem.
Meie prognooside kohaselt kestavad renoveerimistööd Tallinnas umbes 3-5 
aastat.
Võiksin kutsuda ka inspektori ja kontrollida ajutise väljasõidu ristmiku 
tihedust asfaltteega ning saata Teile tihedusaruande.
Palun Teil eeltoodud asjaolude tõttu meile vastu tulla ning garanteerime, et 
me ei tekita ajutise sissesõidu kasutamisel ebamugavusi.

Lugupidamisega

Dmitri Kusnerov

juhatuse liige

Yardon Grupp OÜ

56056065

вт, 18 мар. 2025 г. в 15:54, Merike Joonsaar 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >:

Tere.

Olete pöördunud Transpordiameti poole sooviga  tutvuda Mõisa tee 42 
(24501:001:1843 ) kinnistu eelmise omaniku poolt sõlmitud ristumiskoha 
ehitamise lepinguga.

Samuti taotlete  ajutist ristumiskohta Mõisa tee 42  kinnistule, kuhu 
ladustate Tallinna linna küttesüsteemide renoveerimistöödeks vajalikke 
materjale (liiv, muld, killustik).

Vastame Teile infopäringu korras. Infopäringuna anname selgitusi vastavalt 
piirkonnas kehtivate planeeringute põhimõtetele ja kliimaministri 17.11.2023 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/122112023009> määruse nr 71 „Tee 
projekteerimise normid“ (edaspidi normid) nõuetele.

Infopäringu vastuskiri ei ole haldusakt, st kummalegi kirja osapoolele ei 
teki sellest õigusi ega kohustusi.

Kui ristumiskoht on mõeldud teenindama planeeritavat uut hoonet või muud 
rajatist, siis anname oma seisukohad kas kohaliku omavalitsuse 
detailplaneeringule või projekteerimistingimustele.

Kui soovite taotleda juurdepääsu olemasolevale katastriüksusele selle tänase 
sihtotstarbe teenindamiseks (näiteks põllutehnika juurdepääsuks 
maatulundusmaale), siis anname nõuded maaomaniku või tema volitatud esindaja 
taotluse alusel.

1.	Mõisa tee 42 ja Mõisa tee 40 omanikega sõlmitud ristumiskoha ehitamise 
leping on lisatud manusesse.

Lepingu järgi tuleb mahasõit rajada Mõisa tee 42 ja Mõisa tee 40 kinnistute 
piirile, st tagab juurdepääsu mõlemale kinnistule (vt allpool väljavõte 
projektist). Ebaseaduslik mahasõit Mõisa tee 42 kinnistul kuulub 
likvideerimisele.

2.	Mõisa tee 42 kinnistule ajutise  ristumiskoha rajamise (ebaseadusliku 
ristumiskoha ajutise seadustamise) võimalikkuse hindamiseks vajame Teilt 
lisainfot:

*	Palun esitage meile kogu info ja materjalid, mis on seotud tegevustega 
Mõisa tee 42 kinnistul (sh näiteks Muinsuskaitseametile esitatud joonis 
pinnase ja muude materjalide ladustamise ja tee rajamise kohta Mõisa tee 42 
kinnistul).
*	Milline on Mõisa tee 42 kinnistul ladustamistegevusega kaasnev 
liiklussagedus (mitu autot ööpäevas kinnistule sõidab) ja liikluskoosseis.
*	Kui pikaks ajaks  ajutist ristumiskohta vaja on?

Lisainfot ootama jäädes.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: YARDON GRUPP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 4, 2025 9:58 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Fwd: Riigitee nr 11102 Maardu mõisa tee 42 loata rajatud ja 
kasutusel olev mahasõit

Tere

Taoltus

Soovin tutvuda eelmise maaomaniku poolt sõlmitud mahasõidu-ristumiskoha 
rajamise lepinguga.

Soovin taotleda ajutist mahasõitu Mõisa tee 42, Jõelähtme vald ja mh 
tingimused.

Taotlusele on lisatud Muinsuskaitseameti poolt esitatud tingimused.

Lugupidamisega

Dmitri Kušnerov

Yardon Grupp OÜ

---------- Forwarded message ---------
От: Kaimar Kukk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: вт, 25 февр. 2025 г. в 12:33
Subject: RE: Riigitee nr 11102 Maardu mõisa tee 42 loata rajatud ja 
kasutusel olev mahasõit
To: YARDON GRUPP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tere

Kõnealusele krundile on mahasõidu rajamiseks sõlmitud Transpordiametiga 
ristumiskoha rajamise leping ning on esitatud eelmise maaomaniku poolt ka 
ehitamise projekt.

Kuivõrd nüüdseks on maaomanik muutunud, siis palun esitage Transpordiametile 
7 päeva jooksul e-posti teel ning koopia 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]  vabas 
vormis taotlus, millega te annate teada, et soovite Mõisa tee 42 krundi 
eelmise omaniku ristumiskoha lepingut enda nimele ümber teha. Selle 
protsessi käigus antakse teile mh tingimused ja tähtaeg olemasoleva ning 
ebaseaduslikult kasutuses oleva mahasõidu likvideerimiseks või ajutiseks 
seadustamiseks. Arvatavasti tuleks siis Teil kooskõlastamise käigus ka 
Muinsuskaitseametiga uue seadusliku mahasõidu asukoht kooskõlastada. Seda 
selleks, et Muinsuskaitseamet hindaks ära asukoha ja ligipääsu tee sobivuse, 
kuivõrd eelmised tingimused olid väljastatud eramut teenindavale mahasõidu 
arvestusega.

Palun lisage olulise infona oma taotlusele Transpordiameti poolse 
menetlejale teadmiseks kaasa ka Muinsuskaitseameti poolt esitatud tingimused 
ja muud asjasse puutuvad dokumendid.

Samuti palume riigiteelt külgnähtavust piiravaid kõrgeid pinnase ja 
materjalivalle tee kaitsevööndisse (see on 30 m mõõdetuna riigitee katte 
servast) tee kõrvale mitte rajada. Olemasolevad riigitee külgnähtavust 
piiravad vallid palume riigitee kaitsevööndi alalt eemaldada. Juhul kui 
soovite kuhjatud pinnasevalle riigitee kaitsevööndis ladustada, siis palun 
esitage teeomanikult nõuete saamiseks selle kohta ka taotlus.

Samas praegune reaalselt olemasolev mahasõit on siiski omavoliliselt palju 
suuremaks ehitatud, kui see mis oli seal asukohas 2022. aastal.

Parimate soovidega

Kaimar Kukk

Järelevalvespetsialist

Järelevalve osakond

Mob: +372 53 328 883

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: YARDON GRUPP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, February 24, 2025 2:50 PM
To: Kaimar Kukk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; MNT Teed 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Riigitee nr 11102 Maardu mõisa tee 42 loata rajatud ja 
kasutusel olev mahasõit

Tere Kaimar Kukk

Ostsin krundi eelmisel aastal. Kahjuks eelmine omanik ei teavitanud mind 
müügi käigus, et kinnistule juurdepääsuga on probleemid.
Võtsin ühendust Muinsuskaitseametiga ja palusin neilt luba ajutiselt 
ladustada meile Tallinna linna küttesüsteemide renoveerimistöödeks vajalikke 
materjale (liiv, muld, killustik). Saime neilt loa, mille lisan kirjale.
Objekti olemasolevale juurdepääsuteele lisasime vaid killustikku. Me ei 
plaani oma grundil ehitustöid, vajame sellele ajutist juurdepääsu.
Vabandan tekkinud olukorra pärast! Soovin praeguses olukorras Teil nõu 
küsida, mida eeltoodu põhjal, meil oleks võimalik teha?
Kas näiteks oleks võimalik taotleda ajutine luba või mis võimalused meil on?

Lugupidamisega

Dmitri Kusnerov

Yardon Grupp OÜ

56056065

пн, 17 февр. 2025 г. в 09:02, <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >:

Tere!

Teile on saadetud Transpordiameti dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu 
dokument.

Pealkiri: Riigitee nr 11102 Maardu mõisa tee 42 loata rajatud ja kasutusel 
olev mahasõit

Registreerimise kuupäev: 17.02.2025

Registreerimise number: 4-1/25/1679-27.

NB! Dokumendile on kehtestatud juurdepääsupiirang alates 17.02.2025 kuni 
17.02.2030, vastavalt AvTS § 35 lg 1 p 2.

Dokument on manuses.

Transpordiamet
Valge 4
11413 Tallinn
kliendiinfo 620 1200, [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.transpordiamet.ee <https://www.transpordiamet.ee>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.